Utvider vintertilbudet i Skandinavia
Skandinavia er fortsatt et viktig marked for Air France-KLM, og konsernet utvider nå sitt skandinaviske vintertilbud til Amsterdam (Schiphol) og Paris (Charles de Gaulle). Antallet ukentlige avganger øker med to prosent, til 502 avganger, og antallet plasser øker med fem prosent, sammenlignet med 2017.
Air France-KLM vil tilby reisende i Skandinavia flere ukentlige avganger, samt flere plasser, sammenlignet med samme periode i fjor. De reisende vil få glede av det nye vintertilbudet før vinteren 2019, skriver konsernet i en pressemelding.
– Vi fortsetter en god vekst i Skandinavia, og tror vårt attraktive rutenettverk og fleksible tilbud er en stor grunn til det, spesielt for våre forretningsreisende. Fremtiden ser lys ut, og jeg er trygg på vår utvidede kapasitet i Skandinavia, sier Paul Terstegge, nordeuropeisk direktør.
Norge og Sverige skiller seg spesielt, ut dersom vi ser på flyselskapene hver for seg. For Air France skjer den største økningen av ukentlige avganger i Norge, med en økning på hele 41 prosent. Den største grunnen til økningen er det nye rutetilbudet mellom Bergen og Paris, lansert tidligere i år. Også antallet plasser øker kraftig, med 36 prosent flere plasser, takket være større flymodeller.
For KLM skjer den største økningen i ukentlige avganger i Sverige. Der øker antallet med fire prosent, noe ruten Växjö-Amsterdam har bidratt sterkt til.
Foto: En Air France- og en KLM-maskin på bakken. Foto fra Air France-KLM.